Jeg ved det godt. Det hér er en evig diskussion. En vigtig én.

Og vi to er måske heller ikke enige herom.

Det er jeg forberedt på. Men lad os tag en snak om det senere.

Salg kommer før annoncering

Sagen er den, at min egen webshops erfaring bekræfter det – i den grad. Jeg startede ganske godt med at bruge alle mine kræfter og penge på annonceringen. Det gav ikke succes. Tværtimod. Jeg spildte mine chancer. Både overfor kunderne og overfor søgemaskinerne alias Google.

Den samme iagttagelse gør sig også gældende hos de skønne mennesker, jeg får lov til at hjælpe med deres webshops’ udfordringer. Dem, som har brugt deres tid, krudt og penge på at sikre sig de rigtige varer – til de rigtige kunder – i den rigtige webshop er dem, der ”nemmest” kan komme videre.

De kan med små justeringer og tilpasninger nemt skrue op for salget. Fordi de har styr på kundens behov og behov.

Det har jeg set gang på gang

Kan man ikke selv skabe et salg, så kommer alverdens annoncer heller ikke til at gøre det.

For at skabe salg, skal der være nogen, som har et behov. De skal søge efter en løsning på det. Og de skal kunne købe det af nogen. Den er vi helt enige om.

Men kan kunden ikke købe dimsen af dig. Fordi din webshop skræmmer kunden væk. Eller gør det besværligt at gennemføre en handel. Eller hvis der er noget helt andet galt i webshoppen.

Så kan du være sikker på, at en annoncering ikke løser problemet.

Du skal på en eller anden vis være sikker på, at din kunde finde rundt og købe i din webshop – før du bruger din tid, dine penge og alle dine evner på at kalde på flere kunder.

Så lad os lige tage og sætte os op i helikopteren sammen. Hvordan ser det ud for dig? Bruger du tid på at tiltrække flere og flere besøgende? Eller bruger du tid på at få de få besøgende til at købe? Hvad er din udfordring?

Hvis du gør, er du allerede kommet langt. Herfra ved du så, hvor dit fokus skal være?

Det bliver meget mere håndgribeligt, når udfordringen har et navn. Ik?

Lad mig give dig et eksempel. Min egen webshop – for 6 år siden. Jeg havde styr på mit SEO-arbejde. Jeg havde styr på annonceringen. Og brugte alle mine vågne timer på at vedligeholde det. Alt imens jeg ventede på ordrerne. Det havde jeg hørt, det nok skulle komme, hvis jeg bare blev en SEO-haj.

Det gjorde det ikke.

Ikke bare en lille smule.

Hvis nogen bare havde taget mig med op i helikopteren og givet min udfordring et navn.

Og styret mig hen til dér, hvor udfordringen i virkeligheden lå.

Så kunne jeg have sparet pengene, tiden og navlepilleriet.

Men der var ikke nogen dengang, der viste mig vejen. Nok kom de med gode råd. Faktisk rigtig mange gode råd. Men gode råd hjælper kun, hvis man kender udfordringen.

Du kan starte selv

Og kigge på din forretning med nye øjne. Finde navnet på din udfordring og få skabt en plan for, hvordan du kommer igennem det.

Du kan også få min hjælp til at navngive din udfordring. Få tal trukket direkte ud af din statistik, der kan be- eller g afkræfte udfordringen. Og så få skabt en plan i samarbejde med mig, som giver dig præcist en step-by-step plan for, hvad der skal til for at komme igennem det. Og få skabt salg og få glade kunder, der kommer igen.

afklaringssamtale hos Hanne

Du kan gøre det. Det ved jeg.

Ellers book en afklaringssamtale nu. Allerede i dag og find ud af, om du vil have hjælp til at komme tilbage på sporet og igen mærke glæden ved at have din webshop.