Dejlig tillokkende overskrift. Syntes du ik?

Ironisk nok, så var det sådan en slags overskrift jeg blev tiltrukket af, da jeg forsøgte at skabe succes med min egen webshop 4-5 år tilbage. Jeg ville bare gøre som de andre havde gjort. Fordi jeg troede virkelig på, at det var den eneste rigtige måde.

Det lykkes mig ikke at skabe min online succes – ved at gøre som de andre.

Eller ved at opføre mig, som de andre webshops.
Det blev bare værre.
Fordi det var så gennemskueligt, at det ikke var noget jeg selv havde skabt.

Det vendte først da jeg begyndte at opfører mig, som dén jeg er. Og fik helt styr på, hvem jeg skulle sælge mine produkter. Og hvordan det skulle gøres. Vil du vide mere om den historie, så kan du få et par hint her – hvor jeg fortæller dig hele min historie.

 

Tilbage til dig og din online succes

Du skal gøre det på din måde.
Hvis du skal skabe en online succes, så skal du ikke gøre som jeg gør. Eller gøre som andre siger.

Du kan sagtens læse om andres succes, fiaskoer og eventyr. Det skader ikke. Det giver inspiration og træning til hjernen.

Der findes kun én dig. Så brug din viden, dine succeser, din erfaring og alt det du i forvejen er mega god til. Det vil bringe dig langt mere succes – end det du ser hos andre.

Tænk på det som en fysisk forretning på gågaden.
Med 10 butikker. 10 forskellige ejere.
Hvis I alle sammen gjorde det samme. Eller I alle efterlignede hinanden.

Hvordan og hvorfor skulle kunderne så vælge dig?

Så. Hvis vi nu ser bort fra overskriften og den advarsel jeg allerede har givet dig.
Så vover jeg mig alligevel ud i en liste over 5 ting, jeg gerne vil råde dig til at gøre.

Blot du lover mig, at du læser, lytter og vurderer. Og så ender du med at gøre det på din måde, ik?

1. Drop gætteriet

En af de fedeste fordele vi to har, når vi skal kigge på vores online forretning. Det er statistik og data.
Det er dit hemmelige våben.

Alt er registeret på en eller anden måde. Alle mulige statistikker kan kobles på vores hjemmesider eller webshops.
Alt kan spores.
Det er en kæmpe fordel for dig.
Du kan kigge på besøgstal, søgeord, afvisningsprocent osv.
Alt det har du tilgængeligt. Og det er dit hemmelig våben.

Brug din statistik Og brug dine data.

2. Drop engangs forestillingerne

Når du skal afprøve en ny ide eller nogle nye produkter. Så bliv ved.

Vil du optimere din online forretning og arbejde med SEO. Så bliv ved.

Vil du skabe trafik ved at blogge. Så bliv ved.

Sælger du bedst igennem dine nyhedsbreve. Så bliv ved.

Hvis du har fundet en måde, at skabe mere salg. Flere kunder. Mere flow. Så bliv ved.

z

3. Lyt til dine kunder

Den her er vigtig.

Den er gratis og virkelig en effektiv måde, at få viden på.
Din mail boks. Din telefon. Din facebook side.
Hvad skriver dine kunder? Hvad siger de til dig, når de ringer? Spørger de om noget. Mangler de noget? Undre de sig? Kan de ikke finde dine produkter?

Alt hvad de siger og spørger efter – det skal du give dem svar på. Altså ONLINE.
Alt hvad du vil fortælle én mulig kunde – hvis du havde hende på tomandshånd – det skal du gøre online.

4. Lær reglerne og spil spillet.

Spille reglerne er ens for alle.
En af mine absolutte favoritter. Jeg er vild med det online spil.
Da jeg først (endelig ville nogle nok have sagt) fik læst spille reglerne igennem og afprøvet dem i mine egen forretning.
Så gad det virkelig gevinst. Tingene begyndte at ske. Jeg tiltræk flere besøgende. Jeg tiltræk flere kunder. Og jeg fik skabte flow i mit salg.

Tænk engang, hvis jeg inviterede dig til en spilleaften. Sammen med en masse spændende mennesker.
Du sagde ja tak. Du kendte ikke reglerne på spillet, men kom alligevel og spillede med. Hver aften. Igen og igen.
Hver gang blev du slået ud af spillet efter 5 minutter. Og resten af aften kunne du bare sidde og kede dig.
Vi andre ville jo spille og grine og hygge os.

Vil det så ikke også være sjovere for dig, at lære spillets regler og kunne spille med og hygge dig sammen med os andre. Hele aften?

5. Stop med at gøre dét de andre gør

Det er tilbage til det første jeg sagde. Lad vær med at gøre som de andre.
Det giver ikke meningen for dine kunder eller for din forretning. Stop nu.
Send dine konkurrenter og konkollegaer en kærlig hilsen, når de gør noget godt.

Hop tilbage på egen banehalvdel og gør noget der er endnu federe for dine kunder. Dine kunder vil ikke have en kloning. De vil have noget at vælge imellem. Og de vil have dig.

Ps. Der er kunder til alle. Også til dig.

 

Har du brug for min hjælp?

Eller har du brug for at vide, om vi to er et godt match,
så tøv endelig ikke med at kontakte mig.
Jeg er altid klar til at tage en snak, så du kan mærke, om vi to er et godt match.

Ring gerne på 26620775 eller skriv på kontakt@hanneoestergaard.dk